Early adopters, eller tidiga brukare, kallas en liten kundgrupp (13.5%) inom innovationsspridningsteorin som är väldigt tidiga att köpa och ta till sig nya, innovativa idéer, tjänster och produkter.
Fortsätt läsa ”Vad är early adopters?”
Kategori: Ekonomiska termer
Vad är skumning? (Skumningsprissättning)
Skumning (även kallat skumningsprissättning) är en prissättningsstrategi som går ut på att ett företag sätter ett högt pris för en produkt eller tjänst för att senare sänka prisnivån när efterfrågan börjar avta.
Fortsätt läsa ”Vad är skumning? (Skumningsprissättning)”
Vad är ROAS? (Return On Advertising Spend)
ROAS står för Return On Advertising Spend (ungefär: avkastning på reklamutgifter) och är en metod för att mäta hur stora intäkter en reklamkampanj på nätet genererar per spenderad krona. Ju högre ROAS, desto mer lönsam är reklamen. Fortsätt läsa ”Vad är ROAS? (Return On Advertising Spend)”
Vad är buyer’s remorse?
Buyer’s remorse (ungefär: köparens ånger) kallas det när en person känner ånger efter att ha köpt någonting. Vissa personer blir ofta ångerfulla efter att de har handlat (särskilt vid större affärer) medan andra personer knappt någonsin reflekterar över sina tidigare inköp. Fortsätt läsa ”Vad är buyer’s remorse?”