Marknadsföring: Grundläggande modeller

Här kan du ladda ner ”Marknadsföring: Grundläggande modeller” helt gratis!

Den här boken är gratis och inga pengar har spenderats på att marknadsföra den. Om du gillar min bok får du gärna dela den via sociala medier (snabbknappar finns längst ner på den här sidan). Tack för hjälpen!

Marknadsföring: Grundläggande teorier och modeller (Terence Shaw) (5878 nedladdningar)

Klicka på länken ovanför för att ladda ner boken i PDF-format.

 

Om ”Marknadsföring: Grundläggande modeller”

Marknadsföring: Grundläggande modeller  är boken för dig som vill ha kunskap om några av de viktigaste marknadsföringsmodellerna genom tiderna. Varje kapitel innehåller förklaringar, exempel och sammanfattningar så att du med enkelhet kan lära dig hur de olika modellerna fungerar.

I boken får du bland annat läsa om följande modeller:

  • Porters generiska strategier (Porters basstrategier/Porters konkurrensstrategier)
  • Ansoffs matris (produkt- och marknadsmatrisen)
  • Porters femkraftsmodell
  • 4P-modellen
  • 7P-modellen
  • 4C-modellen
  • SWOT
  • PEST
  • Produktlivscykeln
  • Bostonmatrisen
  • USP

En kommentar till “Marknadsföring: Grundläggande modeller”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *